Avantajele unui Serviciu Extern de Prevenire și Protecție pentru afacerea ta!


Securitatea și sănătatea în muncă a devenit, dacă nu era deja, un subiect important în economia unei firme, fie ea cât de mică. Pentru un întreprinzător, și nu mă refer doar la cei debutanți, principala grijă este, sau ar trebui să fie, securitatea și sănătatea în muncă, prevenirea și stingerea incendiilor, managementul situațiilor de urgență, dezvoltarea afacerii sale, creșterea numărului de clienți, implementarea și menținerea unui sistem de management al calității ș.a.m.d.

Dar dacă am dezvolta o scală a importanței acordate activităților desfășurate într-o firmă, vom observa că securitatea și sănătatea în muncă, prevenirea si stingerea incendiilor cât și managementul situațiilor de urgență ocupă un loc nu tocmai fruntaș. Și asta nu pentru că nu li se acordă importanța cuvenită ci pentru că, în cele mai multe cazuri, angajatorii nu știu ce trebuie făcut deși, legal, ei sunt cei responsabili.

Totodată, probabilitatea unei vizite a inspectorilor de muncă, ca să ne referim la cel mai mic rău care se poate întâmpla, cel mai mare fiind firește un accident de muncă, crește în funcție de domeniul de activitate și implicit a riscurilor de accidentare asociate activității desfășurate.

Pentru această problemă există două soluții, un lucrător desemnat sau un Serviciu Intern de Prevenire și Protecție care să se ocupe de identificarea riscurilor de accidentare și implementarea măsurilor pentru asigurarea securității și sănătății în muncă, pentru prevenirea și stingerea incendiilor și managementul situațiilor de urgență. A doua soluție o reprezintă un Serviciu Extern de Prevenire și Protecție care să facă același lucru.

Și atunci, logic ar fi ne ne întrebăm, ce soluție să alegem?

Dacă decizia tinde spre angajat propriu (serviciu intern sau lucrător desemnat), trebuiesc considerate câteva aspecte dintre care amintim:

  • Cursuri de calificare. Dacă nu are toate cursurile cerute de legislația în vigoare, va trebuie sa le facă, în timpul normal de lucru și pe banii firmei.

  • Drepturile salariale. Pe lângă salariu angajatorul plătește și impozitele aferente plus eventualele extra beneficii.

  • Concediul. Pe perioada concediului lucrătorului desemnat, angajatorul va trebui sa asigure înlocuirea acestuia cu o persoană calificată.

  • Achiziționarea de echipamente de protecție. Pe piață există o varietate mare de echipamente individuale sau colective de protecție așa că probabilitatea de a consuma foarte mult timp căutând echipamentul potrivit este mare și nu există garanția alegerii celui mai bun raport preț calitate.

Avantajul prezentat de un serviciu extern este că acest gen de cooperare se va realiza pe baza unui contract comercial de prestări servicii, iar drepturile și obligațiile din acest contract sunt prevăzute prin lege, astfel societatea pe care o reprezentați nu va fi nevoită să angajeze câte un om pentru fiecare punct de lucru sau un angajat permanent pentru un volum mic de personal.

Prin contractarea de servicii externe, costurile implicate scad considerabil, iar calitatea serviciilor este la un nivel superior. Un serviciu extern asigură:

  • personal deja calificat cu o mai bună cunoaștere a legislației în vigoare;

  • consultanta permanentă telefonica și/sau prin email cu firma contractată pentru diversele situații întâlnite;

  • rapiditate în întocmirea documentelor.

  • recomandări rapide pentru diverși furnizori, cu preturi acceptabile, ce oferă caracteristicile de protecție necesare activității desfășurate.


Nu trebuie omis faptul că în ambele cazuri, angajatorul nu este exonerat de obligațiile sale legale ce îi revin în domeniul Securității și Sănătății în Muncă a Prevenirii și Stingerii Incendiilor și a Managementul Situațiilor de Urgență dar în cazul în care lucrează cu firme abilitate și personal calificat, probabilitatea unui accident de muncă scade considerabil.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *